یوسف ضیافتی؛ مسئول کانون های فرهنگی هنری مساجد شهرستان خوی گفت:دومین دوره آموزشی ویژه مدیران مسئول کانون های فرهنگی هنری مساجد از 4 تا 9 اسفند برگزار گردید.
به گزارش دفتر کانون های فرهنگی هنری مساجد ، یوسف ضیافتی گفت : برگزاری این دوره های آموزشی و ارتقای سطح آگاهی علمی مدیران کانونها ، تنها بخشی از اهداف اجرایی دوره آموزشی بود.
وی با اشاره به اینکه دفتر کانونهای مساجد قصد دارد تا مدیران را از لحاظ کيفي به بهترين شرايط برساند افزود : بر همين اساس با برگزاري دورههاي مختلف و پيشرفته آموزشي از لحاظ کيفي و فني سطح تخصصی در مدیران و مربيان خود را بالا خواهد برد.
یوسف ضیافتی ادامه داد : این دوره آموزشی بر خلاف دوره قبل در طی یک هفته ویژه مدیران مسئول کانونهای فرهنگی هنری مساجد خوی بود که با هدف تربیت و پرروش و اموزش های تخصصی برای نیروهای متعهد و کارآمد برگزار شد.
مسئول کانونهای مساجد خوی گفت : یکی از مهم ترین ویژگی های مسجد تأثیرگذار، داشتن مدیریت مطلوب برای اداره ی آن و فعالیت های مرتبطش است. مدیریت فرهنگی، علمی و دینی افراد در مسجد نه تنها کمتر از مدیریت واحدی اداری یا تجاری نیست، بلکه به مراتب پیچیده تر است؛ زیرا مدیر فرهنگی با هدف ها، موضوع ها و نتیجه هایی دشوار مواجه است که شناخت، برنامه ریزی، سازماندهی، کنترل و ارزیابی بهره گیری مناسب از ابزار و منبع ها، برای رسیدن به هدف های پیش بینی شده آن به تلاش و مطالعه ی فراوان نیاز دارد. بنابراین، مسجد مدیریتی می طلبد که با درنظرگرفتن وضعیت مکانی و زمانی، اصولی و اساسی عمل کند و با به کاربردن امکانات، درنظرگرفتن نیازها و روحیه ی گروه های سنی مختلف و با شناخت دقیق و هدفمند، برنامه هایی فرهنگی، تبلیغی، علمی و تربیتی تدوین و بر اجرای آن ها نظارت کند.
مدیران کانونهای فرهنگی هنری مساجدخوی در راستای آشنایی با شیوههای مدیریت کارآمد در مساجد، آموزشهای مرتبط با حوزه فعالیتشان را دیدند.
یوسف ضیافتی خاطر نشان کرد : آشنایی با طرح های موفق فرهنگی سایر مساجد کشور، تکنیک در مدیریت فرهنگی و برنامهریزی در مسجد، روش های جذب جوانان به مسجد،سیاست های جدید ستاد عالی کانون مساجد کشور از جمله موضوعات محوری در این دوره بود.
این دوره آموزشی با حضور بیش از 150 نفر ازبرادران و خواهران مدیران کانونهای فرهنگی هنری مساجد شهرستان خوی در دفتر کانون مساجد واقع در مجتمع فرهنگی هنری ارشاد اسلامی برگزار گردید.